Medzinárodný marketing – marketing presahujúci hranice štátu

Medzinárodný marketing (marketing presahujúci hranice jedného štátu) je vecou podnikateľského názoru. Aktivity podnikania a marketingu musia zodpovedať potrebám medzinárodných odberateľov. Táto filozofia sa zakladá na predstave, že: podnikanie môže čo najviac realizovať podnikateľské a marketingové ciele na svetových trhoch, ak sa vyrába to, čo je odberateľ pripravený kúpiť. Má tak integrujúcu funkciu medzi potrebami medzinárodného zákazníka a cieľovým systémom podnikania. Najprv treba vykonať prieskum trhu, aby sa zistili špecifické potreby zákazníkov na zvolených trhoch na výrobky, ktoré podnik v súčasnosti vyrába, resp. je pripravený ich v budúcnosti vyrábať.

Na základe predpokladanej priority celého sveta ako potencionálnych oblastí odbytu, by malo vedenie podniku orientovať nasadenie všetkých funkčných stratégií na splnenie potrieb svetových zákazníkov. Takto usmernená podnikateľská stratégia P dovoľuje podstatne vyšší stupeň dosiahnutia cieľa, ako pri nasadení neintegrovaných funkčných stratégií.

Odkiaľ sa berú rozdiely účinnosti?
Oblasť výskumu a vývoja by mala orientovať svoje aktivity napr. na vyhotovenie výrobkov pre zákazníkov na celom svete a politika zásobovania by sa mala cieľavedome postaviť do služieb predaja.

Voľba miest výroby v rámci výrobnej politiky by sa mohla orientovať podľa výhod blízkosti k veľkým trhom, ako sú Japonsko a USA, ako aj podľa predpokladu znižovania nákladov na jeden kus. Finančné prostriedky sa vezmú z nákladovo výhodných finančných trhov v príslušných krajinách, využívajúc národné subvencie pri zriaďovaní výrobných základní. Možnosť zohľadnenia aspektu celosvetovej optimalizácie daní.

Tieto predstavu ukazujú, že účinok koordinovanej a integrovanej funkčnej stratégie na zákazníka bude podstatne koncentrovanejší ako bez koordinácie. Podstatné je to, že očakávaný stupeň dosiahnutia cieľa podnikania je pri integrovanej stratégií vyšší.

Komentáre k článku Medzinárodný marketing – marketing presahujúci hranice štátu (3)

  1. Medzinárodný marketing mení obchodné stratégie tým, že zavádza potrebu prispôsobovania produktov a služieb rozličným medzinárodným trhom. Firmy musia analyzovať a pochopiť lokálne preferencie a právne požiadavky, aby mohli úspešne konkurovať na globálnej úrovni. Táto adaptácia môže viesť k inováciám vo výrobkoch, marketingových stratégiách a dokonca aj vo výrobných procesoch.

  2. Áno, prílišné zameranie na medzinárodný marketing môže mať negatívne dôsledky pre lokálne trhy, ako je zanedbávanie lokálnych zákazníkov a potrieb. Toto môže viesť k strate tradičných trhov alebo oslabeniu vnímania značky medzi domácimi spotrebiteľmi. Firmy musia nájsť rovnováhu medzi globálnymi ambíciami a lokálnym angažovaním, aby si udržali svoju konkurencieschopnosť a zároveň podporili svoju domácu základňu zákazníkov.

Poradňa

Potrebujete radu? Chcete pridať komentár, doplniť alebo upraviť túto stránku? Vyplňte textové pole nižšie. Ďakujeme ♥