Prehľad základných pojmov používaných webovými nástrojmi na meranie návštevnosti webu (napr. Google Analytics).
Návštevník
Návštevník (visitor) je unikátny internetový prehliadač, prostredníctvom ktorého došlo k stiahnutiu (zobrazeniu, načítaniu) webovej stránky na počítači užívateľa; návštevníkom sa ale rozumie človek, ktorý si v prehliadači stránku prezeral.
Návšteva
Návšteva (visit) je opakovaný prístup na daný web (stránku) jedným unikátnym návštevníkom; jeden človek totiž môže počas dňa/týždňa/mesiaca vstúpiť na web (stránku) niekoľkokrát – v tom prípade je zaznamenaný ako jeden návštevník, ktorý ale vykonal X návštev (prístupov, visits, sessions).
Zobrazená stránka
Zobrazená stránka (pageview) je HTML dokument s vloženým meracím kódom GA, ktorý sa zobrazil (načítal) v prehliadači návštevníka.
Vyhľadávacie frázy, kľúčové slová
Vyhľadávacie frázy, kľúčové slová (keywords) sú kombinácie slov, ktoré ľudia používajú na vyhľadávacích portáloch na nájdenie webovej stránky s požadovanými informáciami.
Jedinečné, unikátne zobrazenia stránok
Jedinečné, unikátne zobrazenia stránok (unique pageview) je počet návštev, počas ktorých bola prehliadnutá aspoň jedna z týchto stránok.
Doba na stránke
Doba na stránke (time on page) je priemerná doba, ktorú návštevníci strávili prezeraním si tejto stránky alebo skupiny stránok.
% ukončenia
Percento ukončenia (bounce rate) je je percento okamžitého opustenia webových stránok.
Merať sa vyplatí, keď …
– Štartujete nový web
– Chcete poznať efektivitu kampaní
– Hľadáte chyby na webe
– Prevádzkujete web pre užívateľa a nie len na parádu
– Optimalizujete pre vyhľadávače (SEO)
– Predávate reklamu na svojom webe
– Zvyšujete návštevnosť
– Pripravujete úpravy na webe