Grafická reklama patrí medzi platenú inzerciu. Jej cieľom je zvyšovať návštevnosť webu pomocou spätných odkazov – okrem prekliknutia buduje aj povedomie o značke a image.
Typy bannerov
- štandardná bannery (full banner, skyscraper, square, button)
- agresívne bannery (sticky board, ilayer, splash fullbanner, interstitial)
- videobannery
Bannery áno, ale …
Účinnosť bannerov sa pohybuje medzi 0,1% a 0,01% (jedno až pol promile, t.j. jedno kliknutie na tisíc až desaťtisíc zobrazení).
Ak sa rozhodnete pre bannery, tak:
- používajte radšej menej agresívne formáty – naštvaný používateľ nenakúpi
- snažte sa o presnejšie cielenie (záujmy, preferencie, geografické, kontext – týka sa najmä textovej reklamy)
- zvýšte interakciu s užívateľom (napojenie na externé databázy, reakcia na správanie, zber dát)
- voľte radšej platbu za výkon (platba za kliknutie, platba za predaj) pred platbou za počet zobrazení
Bannerová slepota
Bannerová slepota sa týka všetkých reklamných formátov. Vo všeobecnosti platí, že:
- užívatelia webových stránok neklikajú na reklamy
- užívatelia neradi klikajú na čokoľvek, čo vyzerá ako reklama
- užívatelia si bannery nevšímajú, nepamätajú si ich a nevidia ich