Základom interaktívneho virálního marketingu (viral marketing) je doteraz nepreskúmaná myšlienka s veľkým tvorivým potenciálom. Záleží však aj na stvárnení a voľbe vhodného formátu (text, audio, video a ďalšie). Cieľom je nájsť webové stránky, ale aj konkrétnych ľudí, ktorí sú náchylní k virálnemu správaniu.
Preposielanie využíva na šírenie správy samotný e-mail. Keďže prvý adresáti dali firme súhlas na zasielanie komerčných ponúk, nejedná sa o spam.
E-mailová výzva predstavuje odkaz na stránky s možnosťou odoslania správy kamarátovi. Okrem avizovanej hračky dostane adresát aj reklamné oznámenie. Správa musí byť zaujímavá, vtipná alebo hodnotná. Najväčšiu mieru penetrácie dosahujú multimediálne súbory.
Tak ako je ťažké preukázať zvýšenie tržieb vo vzťahu k investíciám do reklamy, neexistuje žiadna priama súvislosť medzi virálnym marketingom a predajom. Existujú ale spôsoby, ako ich prepojiť:
- dva produktové rady (časť tovarov so zníženou funkčnosťou ponúkať zadarmo)
- reklamný darček (špeciálna ponuka len na pár adries)
- diskontný systém (nadštandardná zľava za získanie ďalšieho záujemcu)
Čo je základom úspešného virálneho marketingu?
Je etické využívať virálny marketing pre šírenie reklamy bez vedomia príjemcov?
Etika virálneho marketingu je predmetom diskusií, pričom kľúčovým aspektom je, aby bol obsah zdieľaný súhlasom a záujmom príjemcov, aby sa predišlo negatívnemu vnímaniu ako spamu.
Môže virálny marketing skresliť informácie a prispieť k šíreniu dezinformácií?